lunes, 29 de marzo de 2010

CASTELL DE BURRIACH

Totes les oportunitats son bones per coneixer indrets nous, i més si son aprop de casa nostre. Avui, aprofitant una jornada on el sol és present ens apropem a un llóc realment encisador. El Castell de Burriach, antigament conegut com a Castell de Sant Vicenç. La seva presencia és cautivadora i la seva situació privilegiada a tocar de mar domina tot el Maresme i desde allà dalt podem divisar fins la ciutat de Barcelona això si ... queda pendent pujar quan cau el día dons té que ser maco veure que de mica en mica les llums de la civilitatció van guanyant força a mida que cau el sol.

(VIDEO RESUM)

Bé, la excursió no te gaire complicació per llargada ni per dificultat. Aprofitem i a més a més de la Merijou i jo, no falta per la ocasió la Claudia, la Samba i en Bernard ... com disfrutaran. Deixem el cotxe al parking que dona accés als sectors d´escalada de Banyadores i una vegada allà ens enfilem directa al Castell per una pista força ampla on el "saulo" blanc agafa protagonisme amb el contrast del verd.

Això si, el bosc encare té marcat la força de la última nevada d´aquest dur hivern, amb branques i arbres sencers caiguts al terra, així és la natura, la llei del més fort és sens dubte present en aquest paratge.

Una vegada arrivem adalt en menys de 30 minuts trobem força gent que han decidit gaudir d´aquest paratge i realment és així. Les vistes una vegada adalt son d´alló mes maques. Estem situats a uns 500 metres d´alçada i a tocar de mar. La edificació també guanya protagonisme quan s´ha aprofita els increíbles blocs de granit per ser part de la edificació. Desde allà podem divisar "Banyadores" (escola d´escalada"), també el Montcabrer i si mirem al Nord, sens dubte el Montseny ... allà sempre present. També destacar la població de Mataró a sota els nostres peus i tota la resta de poblacions del Maresme direcció Barcelona, Cabrils, Premià ...

Després d´un petit pica-pica i de donar de veura als nens ara toca fer el retorn pel mateix camí que hem pujat això si ... vigilar no relliscar, la Claudia pobreta ho va patir !!!!

CASTELL DE
BURRIACH
SITUACIÓ: Cabrera de Mar (Maresme)
APROXIMACIÓ: Cal arrivar fins la població de Cabrera de mar situada entre Mataró i Cabrils. Una vegada al poble, cal creuar-lo seguint la indicacions que trobarem de "Castell de Burriach". Una vegada arrivem al poble podem veure a la nostre dreta (mirant el nort) adalt de tot. Sortirem per la pista principal creuant una cadena direcció a les parets de Banyadores (escola de escalada) i a la primera cruilla de camins agafem el de la dreta i aquest sense perdua ens portarà fins el castell. En uns 20 minuts arrivarem al nostre destí.
DIFICULTAT: Baixa. Força pujada però de curta durada.
OBSERVACIONS: Magnífiques vistes a tot el Maresme.