domingo, 10 de mayo de 2009

MONTSERRAT, BOLA DEL PARTIÓ (Aresta Brucs, IV/A2e,D+)

Sortida Montserratina del GEAMM, diumenge 10 e Maig del 2009, una cordada a la via Normal de la Bola de la Partió i l'altre a la CADE de la Miranda de la Portella.

(VIDEO INTRODUCCIÓ)

APROXIMACIÓ: Desde el parkin de Can Massana anem direcció el refu de Vivenç Barber, divisem la Bola de la Partió i anem directes a ella, l'accés aquesta és complica. Una vegada arrivem al refu de Vicenç Barber agafem el camí a mà esquerra. Una opcció sería seguir tot recta però només agafar el cami prenem una corriol a mà dreta, una mica perdedora i amb bastanta vegetació i amb una grimpada un pel delicada i exposada. Anem pujar fins a dividar el peu de la via just al coll.

DESCRIPCIÓ VIA: L1: Primer llarg surt un pel cap a la esquerra on trobarem el primer paraabolt a uns quants metres (sense gaires assegurances 3 parabolts i algun que altre espit de l'època d'en Franco) per tot seguit anar recta amunt amb tendencia un pel a la dreta. El primer llarg l'enfila l'Esther, amb molta decisió i sense cap problema, arriba en poc temps a la R (dos parabolts amb cadena i anella per rapelar). En Jaume Ors i en Sergi Lugo segueixen de segons i ja hi som tots a la primera R.

(Primer llarg)

L2: Segon llarg, (molt ben equipat amb parabolts) en Jaume comença la part d'artificial, comença força dreta, per fer un parell de passos una mica extraplomats. En Jaume no té cap problema i encadena tot el llarg, i la sortida en lliure de V. El descens de la via, es pot fer en un únic ràpel o en dos, depenent del vent que us trobeu serà més còmodo fer-ho en dos.
Primer llarg : 40 metres
Segon llarg : 20 metres.

RETORN: Una vegada avaix podem tornar pel mateix camí o només sortir del coll de peu de via tirar tot recta avaix fins trobar el camí principal. Una vegada agafat el camí a mà esquerra fins trobar el refugi.

(Segón llarg sortin de l´artificial)