martes, 2 de enero de 2024

OFF-ROAD CARDEDEU-MIRADOR CAN VOLANT- SESPERXES-CENTELLES

RUTA QUE ES PODRÍA DIVIDIR EN 3 TRAMS: PELS VOLTS ENTRE CARDEDEU-LA GARRIGA / PUJADA AL PUIGGRACIÓS / CINGLES DE BERTÍ
OBSERVACIONS: UN CURT TRAM PEL PAS DEL COLL DE CAN TRIPETA HI HA SENYAL DE PROHIBIT CIRCULAR EXCEPTE VEINS ... jo le he fet.
WAYPOINT INFORMAICIó : SON AQUELLS PUNTS CONFLICTIUS QUE COINCIDEIXEN ITINERARI D´ANADA I TORNADA.
YOUTUBE: https://youtu.be/tTNKPVIa3ow?si=xkeZ_W0OLSsAmSKl

(VIDEO RESUM)

CARDEDEU-LA GARRIGA : Sortim de Cardedeu del Parc Pompeu Fabra i començo a gaüdir de les pistes, tram de boscos, vistes cap al Montseny fins arribar a La Garriga.
LA GARRIGA-PUIGSAGORDI : NOmés creuar la garriga per sota la C-17 comença un tram molt divertit, en pujada, sorrenc, amb saltirones, revolts tancats ... molt divertit fins arribar al Santuari del Puigsagordi. Desde aquí ... a disfrutar de les vistes cap al Valles Oriental i la ciutat de Barcelona ... fins i tot es pot entreveure la Sagrada Familia ... uauau !
CINGLES DE BERTÍ : Un altre tram ben diferenciat ... això només sortir trobarem un senya de Prohibit circular excepte veins ... jo he passat ... amb cura i calma , és un tram molt curt ... jus el que pasa pel COLL DE CAN TRIPETA ... un llóc amb vistes espectaculars a les dues vessants !!!

Una vegada creuem aquest coll ens endinsem al paratge de les Cingles de Bertí ... preciós. Arribem a les restes de EL CLASCAR ... la visito per fora i contunuo ara si ... a buscar el carmelo d´aquesta ruta ... LA TAULA DE PEDRA ... un autentic mirador cap al Montseny amb una timba que fa por ... foto darera foto !!!

Ara ja m´enfilo cap a SANT MIQUEL SES PERXES , una bonica esglesia.
Segueixo i als pocs metres giro a mà dreta per tornar a Off ... pista oberta que trepitja aquesta petita "meseta" direcció Centelles. Avans paradeta al mirador de Can Tresquarts ... abaix tenim la població de Aiguafreda per on farem la tornada cap a CArdedeu.
Seguixo i ... després del mirador, alsj poc metres trenco amà dreta ... una recta sorrenca i maca ... continuo per arribar a una part curta, un pel técnica en baixa per ja anar a buscar la entrada a la població de CENTELLES. No arribo a entrar ... paso pel polígon industrial i tot seguit ... una pista encimentada que ens durà fins a AIGUAFREDA.
Una mica avans d´arrinbar a la població ... un petit regal en forma de terreny rojenc ... entro a fer una mica el tonto i jugar amb algún saltironet.
Ara ... de AIGUAFREDA m´ha arribo fins la ESGLESIA DE VALLDENEU ... aquí decideixo fer una paradeta per fer un entrepà.
Ara el millor és tornar enrera dons més endavant em trobo amb la pista tancada per pas a finca particular i no decideixo fer "trampes" o sigui que ... val la pena tornar enrera i anar a buscar la c-17 empalmar Aigufreda amb La Garriga ... dit i fet !!!
A La Garriga ... la creuo per l´interior de la població i sortint ... a la alçada la LA VILA ROMANA DE CAN TERRES ... trenco a mà esquerra per tornar-nos a endinsaar per pistes fàcils, boscos, masies, vistes al MOntseny fins a Cardedeu i ... ruta finalitzada.
Una ruta una mica liada però surt com surt avegades !!!!

(SANTUARI DE PUIGSAGORDI)

CINGLES DE BERTÍ

MIRADOR DE CAN TRESQUARTS

Ruta circular des de Parc de Pompeu Fabra passant per:
- Església de Marata (4.3 km)
- Turó de la Il·lusió (6.0 km)
- Font de Malhivern (13.1 km)
- Pont de la Doma (15.5 km)
- Turo de puioret (20.5 km)
- Coll de Can Tripeta (22.9 km)
- El Clascar (25.9 km)
- Can Rumbeia (28.3 km)
- Coll de Gasens (30.2 km)
- Mirador de Can Tresquarts (33.5 km)
- Salt del Purgatori (37.8 km)
- Font del Rossell (40.3 km)
- Font de la Saleta (42.7 km)
- Font de l'Oller (45.5 km)
- Esglesia Sant Pere De Valldeneu (47.1 km)
- Pont de l'Abella (52.3 km)
- Font de Ca l'Andreu (57.9 km)
- Pont de can Palau (60.8 km)
- Font de can Santadigna (62.7 km)
- Vil·la romana de Can Terrers (65.0 km)