miércoles, 24 de marzo de 2010

ESCALADA AL MONTCABRER (Cabrera de Mar)

Avui dimecres descubrim un llóc privilegiat molt aprop nostra i amb unes vistes ... privilegiades a tot el Maresme, agafant vital protagonisme Mataró, Cabrera de Mar, Cabrils i ... fins on arrivi la nostra vista ... ben bé fins a Barcelona ... i com no desde "La Creu de Montcabrer".

Allà mateix una petita escola d´escalada esportiva a sota mateix de la creu amb un entorn que hagues sigut excepcional si no sigues pel incendi del 2006, deixant tota la zona malmesa. Llàstima que no s´hagi repoblat, amb una bona neteja i un repoblament de la zona ara mateix sería una altre cosa.

(VIDEO RESUM)

Bé ... parlant del tema d´escalar, té només 8 vies o sigui que en Diego i jo farem un petit tastet d´elles, llàstima que com és una escola que no és gaire visitada el seu granit està revestit pels liquens i això no ajuda gaire psicològicament a la hora de fer adherencia.

El protagonisme la agafa la via "Mireia" on la seva part final és una placa, curta però espectacular que val la pena no marxar sense fer-la.

La resta de vies, bé, potser a destacar la sense nom amb un 6b+ de graduació on creua un desplom força xulete però ... on no podem resoldre els pasos, allà queda ...

Bé, el temps no a acompanyat gaire com últimament però no ens podem queixar.

Finalment decidim per donar com a finalitzada la jornada i ara ... anem a fer un bon pica-pica a Malgrat per recuperar-nos una mica de l´esforç !!!

MONTCABRER
(CABRERA DE MAR)

(Resenyes realitzades d´en Josep Escoda "Mohawk" http://personales.ya.com/jescoda07)
1. Via sense nom 5c. 2. Via sense nom 6b+. 3 Mireia, 4c. 4. Mariona, 6a. 5. Sense nom 4b. 6. La Proa ??. 7 La revolta permanent 7b. 8. Fraga muérete 7c

APROXIMACIÓ: Potser si coneixem Cabrils hi haurà posiblement una aproximació més curta però la més segura i a la vegada per disfrutar de l´entorn és la seguen. Desde la població de Cabrera direcció nord a les parets de Banyadores. A l´alçada de la Font picant, a mà dreta sería per anar direcció Banyadores i el Castell de Buricahc, dons nosaltres agafem la pisata a mà esquerra, amb força pujada. Després d´uns 200 metres just avans de començar l´esfalt de la urbanització deixem el cotxe just al costat dels cartells del parc natural. Agafem a la esquerra un camí que se endinsa al bosc força marcat i no el deixem fins arrivar a una pista forestal que ens portarà als repetidors de Cabrils. Els pasem per la seva dreta i en un minut aproximadament arrivem al cim del Montcabrer. Una vegada al cim, si mirem direcció Barcelona més avall veurem un seguit de blocs grans. Vaixem directa a ells fins arrivar a les vies. Penseu que arrivem a la part de dalt de les vies o sigui que costa de visualitzar-les. Del cotxe a peu de vies uns 10 minuts aproximadament.

ORIENTACIÓ: Oest.

ROCA: Granit

EQUIPAMENT: Reequipades amb parabolts, però no tenen anelles dons es poden accedir des de dalt.