lunes, 16 de noviembre de 2009

PIC DEL MARTELL (Via Reserva, 120 mts, V, semiequipada)

Avui dilluns marxem al Pic del Martell !!!! Per la Carla, en Jordi i en Josep serà el primer contacte amb aquest increíble raconet de la nostra geografía catalana i ... a tocar de la civilitatció ... ja veus ... Castefa als nostres peus i la platja a tocar !!!
.... 7.30 ... surto de Cardedeu ... 8.00 recullo al Jordi a Mataró ... 8.25 ... carreguem en Josep a Badalona ... i a les 9.20 estem a la nova terminal 1 de l´aeroport amb la Carla ... 10.00 esmorzan a Castefa i ... 12.00 a peu de via de la "Reserva" i la "Midi Plan".

(VIDEO RESUM)

Ja veus ... maniga curta ... caloreta i estem a mitjans de novembre !!! Totes dues vies a tocar i les dues cordades una darrera de l´altre disfrutat en tot moment de la pedra caliza ben erosionada i sobre tot de les bones vistes al nostre mar mediterrani. La "reserva" ... maquíssima ... això si ... no us oblideu un joc de tascons i friends si no voleu patir de valent els "alejes" entre xapa i xapa i la "Midi plan" també maquíssima un pel més equipada.

Una vegada adalt ... esperem la cordada que bé al darrera nostre que ens ha recollit un regalet (un tascó d´en Jaume que no tenia ganes de pujar) ... però com no arriben ... que caray ... ens marxem cap a Castefa ha fer un bon entrepa i una cerveseta !!!!
... i colorin colorado este cuento se ha acabado.

APROXIMACIÓ: (25 minuts) Sortim del parkin que hi ha a la mateixa carretera, devant del sector d´escalada esportiva. Un camí ascendent a mà dreta fins pujar adalt de tot per tot seguit baixar per una baixada força pronunciada fins a peu de vies direcció al Barranc. ORIENTACIÓ: Est.

(VERMELLA: Reserva / VERDA: Midi Plan)

RESERVA: L1 (IV+, 40mts.): Surt per una fisura, primer en diagonal a mà esquerra per tot seguit tornar a mà dreta. Nosaltres ... agafem la variant de la Dire-strait que va directa a la primera reunió ... això si .. de IV+ nà de nà, vaja que jo li poso un V com a minim. Aquest primer llarg ben equipat, sempre parlant de la varinat dire-strait. Si agafeu la original només trobareu 2 parabolts i un clau. L2 (V, 40 mts.) Pujem recta amunt un pel a la esquerra directes a buscar un sostre molt evident en forma de triangle. La millor opcció es guanyar-lo per la seva esquerra ... però jo dubto i el guanyo per la dreta tot recta amunt el parabolt que veig ... un pel lluny ... però es pot anar protegint amb friends fins arrivar-hi. Després fins la reunió cap seguro però vaig protegint amb fisures i friend i alguna cunya de l´any de Franco i algun altre regalet. Si guanyeu el sostre per la esquerra la trobareu més ben equipada, un total de 6 parabolt i un parell de claus. L3 (V, 40mts). Aquí tinc dubtes ... i marxo per la via de la dreta, la Midi plan (V+) per anar a buscar directament la reunío de dalt de tot. Aquest llarg està força ben equipat i només toca disfrutar del que queda de via. DESCENS: Tota la via es pot rapel.lar però és mes aconsellable baixar caminant. Una vegada adalt marxarem amb tendencia a mà esquerra fins arrivar al camí per on hem vingut. El camí no és gaire evident però no té perdua. (20 minuts).