viernes, 26 de septiembre de 2008

VF ESPOLON DE LA VIRGEN

" ... les vistes desde aquí adalt son impresionants, sens dubte, i és el millor record de tota la via ferrata."

DESCRIPCIÓ: Aquesta via ferrata esta situada en un ambient fantàstic i maquíssim, entre parets de renom com "El Delfin" ... un mon privilegiat per escalar i també per fer barranquisme.

(VIDEO INTRODUCCIÓ)

SITUACIÓ: Rodellar (Osca).

1. Ferrata del Puente. 2. Ferrata espolon de la Virgen.

ACCÉS: De la carretera que va de Barbastro direcció a Osca hem d´anar a buscar la N.240 direcció Biergue. Una vegada aquest poble, agafem la HU-341 direcció Rodellar. Just avans d´arrivar al poble hi ha a mà esquerra un desviament direcció al campint "El Puente". Aquí deixarem el cotxe.

APROXIMACIÓ: (45 minuts). Deixem el cotxe a la població de Rodellar, normalment bastan ple de cotxes, dons es un llóc força visitat. Una vegada creuem el poble, agafarem a mà esquerra un camí en baixada, direcció als barrancs de Mascún i Otin. Tot seguin el camí sempre recta hi ha un moment que fa una clara baixada direcció al riu, deixan a mà esquerra una paret amb força gent casi sempre escalant. Una vegada a peu de riu, el remontem fins a creuar-lo un parell de vegades. Una vegada a l´alçada d´una gran roca a la nostra esquerra en forma de "Delfi" (gran roca foradada) a la poca estona veurem un petit camí a mà esquerra que ens fura a peu de la via (aquest camí no és gaire evident).

ITINERARI: (1 i 30 minuts). La via comença per una paret d´uns 6 metres d´uns tres resalts sense gaire dificultat. Una vegada pasat aquest tram s´inicia un sector bastant suau i no gaire vertical fins arrivar al seguent sector , una paret curta però amb una mica de desplom. Continuem guanyan alçada através de petits ressalts fins arrivar a un tram que sembla que s´acabi la via ferrata dons no hi ha cable de vida, però no es així. Uns metre més endevant tornem a trobar el cable que ens ajudarà a continuar i arrivar al final de la via a tocar de la ermita de la "Virgen del Castillo". Ara només toca disfrutar del paisatge !!!

Ressenya

RETORN: (45 minuts). Desde la "Ermita de la Virgen del Castillo" surt una camí en clar baixa que ens portara al poble. Només haurem d´anar seguint el camí principal sense perdua per arrivar al poble.

VIA FERRATA DEL ESPOLON DE LA VIRGEN

SITUACIÓ: Rodellar (Osca).

DIFICULTAT: Mitja. / DESNIVELL: 130 metres.

HORARI TOTAL: 3 hores.

MATERIAL: Kit ferrata

EQUIPAMENT: Esglaons.

A DESTACAR: Vistes al barranc de Mascun.

A VISITAR: Rodellar i entorn.