sábado, 27 de septiembre de 2008

VF DIRECTA ROC DEL QUÉ

" ... estar penjat d´aquest tram amb tota la timba sota els teus peus és acollonant, espectacular !!!

DESCRIPCIÓ: Aquesta via ferrata puja directa per la paret del Roc del Qué buscant tota la seva verticalitat (per això és diu directíssima) i gràcies això gaudirem durant tota la via d´una sensació d´alçada i vistes espectaculars de Andorra. Avegades el contràs de la muntanya amb el ciment de la civilització fà que aumenti aquesta sensació d`alçada.
Llarga, ben equipada i de grau psicològic garanteix sensacions úniques difícilis d´oblidar !!

SITUACIÓ: (Canillo, Andorra)
ACCÉS: Arrivem d´Andorra direcció Canillo i una vegada hem arrivat aquesta població prenem a mà esquerra la carretera que va direcció Ordino. Pujant al cartell de kilometratge 5 trobem un parkin a mà dreta molt curiós, amb un indicador de "parkin ferrata".

1. VF Canl de la Mora. 2. VF dels racons 3. Directíssima roc del qué. 4 Canal de la mora

APROXIMACIÓ: (5 minuts). Tirem enrera per la carretera i a pocs metres es troba l ´inici de la via pasat el canal de la mora.

(VIDEO INTRODUCCIÓ)

Diumenge. Aprofitem la Merijou i jo de la nostra estada de cap de setmana a Bellver de la Cerdanya per fer un parell de ferratilles. Ahir dissabte vam fer la del "Roc de esquersw" (veure crònica) i avui toca fer la Directíssima al Roc del Qué. Avui el día promet de debò.
Agafem el cotxe i una vegada creuem Andorra arrivem a Canilló. Just avans prenem a mà esquerra la carretera direcció Ordino. En poc menys d´un kilometre arrivem al parking de la via ferrata (curiosa senyal).

ITINERARI: (1,30 minuts). Ja estem preparats per l´inici de la aventura. Devant nostre tenim la paret imponent !!
Curiositat de la via. Estem apeu de carretera, pasant els cotxes pel nostre costat i ja estem agafats físicament als primers esglaons de ferro. Imagineu-vos la cara de sorpresa de la gent. Que pensaran de nosaltres quan ens veuen tots equipats amb cascos i cordes.

Ens iniciem per petits resalts, algun petit desplom guanyan ràpidament alçada. Curiosament, apart del equipament normal de tota via ferrata (esglaons ...) aquí trobarem de sobte amb alguna presa artificial de escalada que li donen un toc especial.

Pim, pam, i ja hem ascendit uns 80 metres quan ens endinsem dins un petit bosc per a continuació fer un segon gtram d´uns 30 metres flanquejant a mà esquerra.

Tercer tram. Increible!! Tenim devant nostre, perdò, a sobre nostre un sostre que haurem de superar per la seva esquerra i després a la dreta. Som-hi !!

Ens posem en marxa i ens situem dins una placa espactacular més a la alçada que ens hi trobem (més de 200 metres d`alçada) fa que no sigui apte per a tothom.

Una vegada hem superat el desplom fem una zigui-zaga a la dereta que encare dificulta més la via, per continuar amb uns quants pasos més desplomats. Continuem flanquejant a la esquerra per uns balcons fins arrivar al final de la via. Prova aconseguida. Ens fem la foto de record i tot seguit un petit àpat.

RETORN: Ara per vaixar agafem un corriol a mà dreta que ens portarà directament i sense perdua al punt de sortida, això si disfrutant sempre del paisatge i del riu del final del camí.
Que maca és Andorra !!!

Marxem cap a Bellver i després d´una bona dutxa anirem a sopar al Paller de Queixans per recuperar forces.

VIA FERRATA DIRECTÍSSIMA ROC DEL QUÉ

SITUACIÓ:Canilló (Andorra)

DIFICULTAT: Alta/Molt alta DESNIVELL: 350 mts.

HORARI TOTAL: 2 hores 30 min.

MATERIAL: Kit ferrata + corda (posible abandonament)

EQUIPAMENT: Esglaons i presas artificials d´escalada

A DESTACAR: Pas molt aeri, i vistes d´Andorra.

A VISITAR: Andorra

OBSERVACIONS: Evitar fer-la a l´hivern.