lunes, 15 de septiembre de 2008

VF PUIG DE LA FORÇA

"... i quan arrivem a l´inici de la via i ens trobem amb les increibles vistes
del panta de Sau ... no te preu. La imatge del campanar, a tothom ens atrau."

És una via ferrata molt fàcil però alhora espectacular per les vistes que tenim de tot Collsacabra i Sau. Cal informar-se avans de anar si és posible fer-la dons és un espai protegit per la nidificació d´aus.

Aquesta via la faig per primera vegada amb el Santi "el vailet", company de feina i aventures. Sortim un día entre setmana, direcció tavertet. Aquest és el punt de sortida de la nostre ferrata. Prenem el camí direcció al Mas del Castell, però com acostuma a pasar moltes primeres vegades, ens costa de trobar l´acces a la via, ... que si és per allà, vaixem una miqueta, tornem enrera, fem una ullada per aquest camí ... Ara sí, ens trobem de cara amb una "porta de reixa" que de fet és la porta de la ferrata. La creuem i ... l´espectacle és devant nostre.

A sota nostre tot l´embassament de Sau. Hi ha ferrates que son maques per la dificultat de la via, per l´indret, per l´entorn, per un pas de roca ... Aquesta, la averitat que només val la pena per l´entorn, encare que sempre dic que totes les vies ferrates tenen el seu encant.

Ens fem les fotos, un glop d´aigua i continuem. Vaixem uns petits esglaons amb l´ajuda de cordes i cadenes i ara fem un flanqueig força llarg, a mà esquerre amb vistes a l´embassament i a la dreta sempre la gran pared de color vermell. Si ens fixem podrem veure que tenim vies de escalada. Lloc privilegiat sens dubte per escalar.

Arrivem al final que és una mena de canal equipada amb esglaons i cordes sense gaire dificultat on arrivarem a la pista que ens portarà al poble de Tabertet.

Això s´acabat, una ferrat sencilleta però amb encant.
Per acabar el día i encare és d´hora, ens acostem a "Cantonigrós" per visitar la "Roca Foradada", que és un salt d´aigua al costat d´un pont de roca natural.
Adeu!!

FERRATA PUIG DE LA FORÇA
SITUACIÓ: Tabertet (Barcelona)
DIFICULTAT: Fàcil DESNIVELL: 80 mts.
HORARI TOTAL: 3 hores.
MATERIAL: Equip ferrata
EQUIPAMENT: Cordes i esglaons
A DESTACAR: Vistes Embassament Sau i Collsacabra.
A VISITAR: Tavertet, Cantonigrós (La Foradada) i Rupit.
OBSERVACIONS: Consultar si està oberta.