viernes, 5 de diciembre de 2008

PONT PURÍSSIMA 2008

Aquest Pont de la Puríssima hem decidit difrutar-ho al Pirineu Francés, i més concretament a la zona de Font-Romeu/Pirinées 2000. Per la ocasió hem tingut la sort de disfrutar de molt bona companyia ... la Eli Elies, la Eli Paloma, la Susana, en Javier, la Estel, en Dani, l´Albert i la Vansesa, la Merijou i jo ... (gràcies a tots !!!).

Nosaltres (Eli, Merijou i Jaume) decidim sortir divendres nit, a les 23.00 després de recollir a la Eli per casa seva i decidim pujar pel Túnel del Cadí ... no creiem que tinguem gaire transit. Ostía !!!! NO ens ho podem creure, però que fà tot aquest volum de cotxes a l´alçada de Berga i aquestes hores (00.30). Total, un trajecta a fer en 2.45 minuts l´acabem fent en 4 hores !!!

Dissabte pel matí descansem, dons ahir varem anar a dormir pasades les 4 de la matinada. Mentres la resta de la colla marxa Andorra a eskiar, nosaltres decidim eskiar a Pirinées 2000 apartir de les 13.00 hores després de fer un bon esmorzar. Fantàstica la neu i més per ser l´inici de temporada. Realment impresiona veure tota la plana de la Cerdanya francesa coberta de blanc.

Pistes de Font-Romeu i Pirinées 2000

Després d´una bona eskiada, pleguem ben bé tocades les 5 de la tarda. Després d´una bona dutxa decidim anar fins al centre de Font-Romeu a veure una mica de botigues i l´ambient és força guai. Paradetes de productes típics de la zona, un desfile de ropa esportiva ... Tot seguit ens dirigim una altre vegada cap a Pirinees 2000 on hem quedat amb la resta de la gent al seu apartament on soparem tots plegats.

Vistes desde el nostre apartament

L´apartament increíble, vaja, més que un apartament és una casa, dons té el seu garatge a la plant d´avaix, i després dues plantes més. Super acollidaora, dons tota ella de fusta, això si, una "sauna". Quina calor !!! L´Albert i en Javier ens sorprénent amb un sopar (rissoto) exquisit que ens fà llepar els dits. Després del sopar una bona partideta al C & Party i ... a dormir que demà toca més.

Diumenge decidim fer la sortida protagonista d´aquest finde. Farem una sortida amb raquetes de neu pels voltans de la estació d´esquí.

Itinerari de la excursió amb raquetes

Com serà el primer contgacte practicament per a tots decidim fer una sortideta lleugera.

La primera opcció era anar a la zona del llac de les Boullosses i fer un petit itinerari pels llacs que hi ha direcció al Pic Carlit, però com l´acces és tancat ... ens quedem per la zona de Font-Romeu.

VIDEO: INICI EXCURSIÓ AMB RAQUETES

Després de llogar les raquetes agafem la carretera direcció al parkin de les "Airelles" a peu de pistes, però una vegada arrivem ... colapsa total així que decidim vaixar fins el parkin de "Farneils", punt de sortida de molts camins, perfecte per nosaltres.

Una vegada ens equipem amb tot el material, creuem la carretera i jà hi som !!!

Tots amb un somriure i com nens petits disfrutem de les sensacions que ens dona el tindre aquesta mena de aparells lligats als peus. Una mica patosos anem de mica en mica agafant confiança i fins i tot fem unes petites carreras pel mig de la neu verge que ... hi ha força. El paisatge increíble i les condicions del temps ... de p... ta mare !!!!

El nostre destí serà el "Coll de Pam" (2000 metres) dons ens trobarem amb la Estel i el Javier, dons ells han decidit pasar el dia sobre els eskis.

Amb menys d´una horeta arrivem als nostre destí. Fem una petita aturada, fem la xarradeta ... i tot plegat ens posem en marxa per retornar al nostre destí.

Només sortir aprofitem una petita vaixada amb força neu per fer una cursa de raquetes. Guai !!! L´Albert ha guanyat ... i tot seguit el grup continua el camí de retorn. Les cames jà comencen a notar el desnivell acumulat però està valguen la pena.

VIDEO: CURSA AMB RAQUETES

... jà hem arrivat !!! ... ara només toca una bona dutxa i un bon àpat, això si, la celebració serà aquesta nit a Andorra, on farem un bon sopar per celebrar el día. Marxem de Pirinées 2000 a les 18.00 però com hes de suposar, hi ha força transit i arrivem a les 20.00. Aparquem el coxte i ens dispossem anar de botigues fins que ens tanquin a les 21.00. tot seguit marxem al restaurant. Un bon sopar i tot seguit a Puigerdà de festa.

Dilluns, ens aixequem tard, fem un esmorzar-dinar i després d´anar a despedir-nos dels nostres companys tornem cap a casa.