Seguirem el camí, amb tu, al teu costat. Seguirem cultivant aquesta amistat que ens ha fet estar aquests últims 4 anys tan units. Seguirem buscant el cel, els cims, i les aigües. Seguirem frisant per descobrir grans aventures i paratges, per saber que a certs llocs només s’hi pot arribar amb milions de ganes de viure. I et durem més que mai als nostres cors, Mure

viernes, 30 de diciembre de 2011

ERMITA SAN MARTIN DE ALCANADRE (SIERRA DE GUARA)

Anem a coneixer aquest petit recó de la Serra de guara, a cavall entre Biergue i Rodellar en un entorn privilegiat, on la fauna i la geografía agafant protagonisme.




Deixem el cotxe a tocar de carretera en una gran explanada al kilòmetre 9 de la carretera direcció Rodellar. Apartir de aquí prenem la pista principal sempre ben indicat amb les pilones indicatives de rutas de guara.


De seguida arrivem als Corrales de S. Juan, un llóc amb bones vistes on hi ha antigues edificacions que es fan servir per guardar el bestià.

Continuem i arrivem al mirador on podem disfrutar de les vistes a la ermita de s. Martin de Alcanadre i del riu alcanadre. Desde aquí podem gaudir fàcilment del vol dels trencaossos que omplen el cel d´aquest racó de guara.







tot seguit continem pel camí de la esquerra del mirador que ens durà a la "faja l´ordio", amb algun pas que s´ha d´anar al tanto dons és un pel estret. Anem baixant fins arrivar al riu alcanadre.




Una vegada al riu, per arrivar a la ermita, l´hariem de creuar, però com baixa força aigua no tenim opcció de creuar-lo, a no ser que decidim mollar-nos els peu i no és el cas. O sigui, que decidim tornar enrera sense tenir la opcció d´arrivar a la ermita.
La millor opcció és, desde el mirador baixar pel "camino de los graones", però com anem amb els gossos no era la millor opcció.
Així que ... la deixarem pendent de tornar-la a fer i finalitzar fins la ermita, de totes maners a valgut molt la pena la excursió !!!!



S. MATIN DE ALCANADRE (GUARA)

Duración aproximada : media jornada.Dificultad : media.Desnivel: 350 m . Época : todo el año. Punto de partida : kilómetro 9 de la carretera entre Bierge y Rodellar.Recomendaciones : Se recomienda llevar calzado adecuado y de recambio, pues hay que vadear el Alcanadre en numerosos tramos.
Junto a la carretera que va de Bierge a Rodellar, y pasado el punto kilométrico número 9, se encuentra un amplio aparcamiento en el que puede estacionarse el vehículo. En este lugarveremos la primera de las indicaciones de la ruta senderista.
La pista forestal que seguiremos, en dirección oeste, se adentra en un espeso bosque de encinas; desde ella pueden contemplarse amplias panorámicas de las cumbres de Guara, el valle de Rodellar y las Crestas de Balced.
Tras 15 minutos de camino, se llega a los Corrales de San Juan. Aquí se abandona la pista para continuar por un sendero. A escasa distancia se encuentra un mirador, desde el que se divisa una magnífica vista de los farallones rocosos del cañón del Alcanadre y la mimetizada ermita de San Martín.
Continuaremos por el sendero que se dirige hacia el sur, conocido con el nombre de Camino de los Gradones. Una vez realizado el descenso hasta el fondo del barranco, atravesaremos una pasarela situada sobre la badina Quejigo. Tras recorrer los últimos metros del sendero, llegaremos a la ermita de San Martín, situada bajo una gran pared calcárea de intenso color anaranjado y en la que anidan algunas aves rapaces, como el buitre leonado.El regreso puede hacerse por el mismo sendero o bien tomando otro camino alternativo. Si se elige esta segunda opción, es necesario remontar el río Alcanadre durante unos 25 minutos, vadeándolo en varias ocasiones con el fin de sortear algunas pozas. Cuando avistemos una señal de madera, situada en la margen izquierda del río, debemos alejarnos del cauce y seguir por el sendero denominado "Faja l´Ordio", que nos llevará hasta el mirador. En este lugar tomaremos nuevamente el sendero que lleva a los Corrales de San Juan y seguidamente la pista que conduce al aparcamiento.

No hay comentarios: