lunes, 15 de septiembre de 2008

VF PICO DE SAN JORGE

"... i veure per sobre meu la gran quantitat de voltors dansant al cel ... va ser increible"

El "Pico de San Jorge" (1149 mts) no deixa de ser un camí equipat a la serva part final (cable de seguretat i "clavijas"). És un mirador fantàstic de l´embassament de Vadiello i dels pics que l´envolten. (Pico Borón, El Puro, Pico Fragineto ...). Val la pena pujar només per veure volar les aus al teu costat. Sens dubte, perfecte per els amants de la soledat !!

(VIDEO INTRODUCCIÓ)

Som al més de Juliol i fem una escapadeta el cap de setmana a Osca. Aquesta vegade ningú s´anima a acompanyar-me a fer una sortida disabte al matí, però jo no tinc cap problema. Ja sabeu que m´agrada molt perdrem tot solet per la montanya. Estem a Siétamo i el meu destí es l´embassament de Vadiello que ho tinc força aprop. Haig d´agafar la carretera N-240 direcció Osca i trencar a mà dreta cap a Loporzano. Tot plegat uns 20 min. (un privilegi).

Son les 9 del matí i després d´esmorzar una miqueta, agafo trastos i marxo. Arrivo a un petit aparcament que hi ha just pocs metres avans de l´embassament.

Al meu devant tinc el camí senaylitzat amb "Pico Borón" que és per on haig de pujar. La calor comença a apretar i això que és d´hora relativament i encare és nota més quan sóc ja ficat en mig de la pujada que és bastant forta.

Al teu devant ja puc entreveure la canal per on de continuar.Miro enrere i les vistes son realment maques. Una vegade dintre de la canal, haig de fer servir les meves mans per progresar però mai en cap moment hi ha cap pas complicat. Caray!! M´he trobat una ploma guapíssima d´un voltor i precisament no és gaire petita. Per la colecció !!

Continuo i una vegade surto de la canal la progresió és fa més suau. Aviat a mà dreta trobaré una pared d´uns 30 mts. equipada amb un cable de seguretat per anar a trobar el pas amb les "clavijas".Seguixo pujant disfrutant de les pareds que me envolten quan sense donar-me compte he arrivat adalt del coll, i estar clar que no he trobat l´acces al Pico de San Jorge.

Faig una parada per fer un petit àpat i hem torno a mirar les resenyes. Estar claríssim que m´ho he pasat. Una mica emprenyat per la pujada que m´he fotut, torno ha tirar enrere. Vaig baixant al tanto de no pasar-me l´acces, peró no hi ha manera de trobar-ho. Torno a mirar el planell i ... no!! No ho trobo. Miro adalt i sembla que és per allà. Torno a pujar, però rés de rés!! Que faig? Deixideixo tirar avall i en cas de no trobar-ho ho deixaré per un altre día. Ja preguntaré algú. I així és, que al final no ho trobo i arrivo al cotxe.
Bé, una mica decepcionat peró he disfrutat molt de l´entorn. Ara agafo el cotxe, i tirant avall faig una parada al sector "de la pared del entrenamiento (zona d´escalada), per anar a fer un banyet al riu.

FERRATA PICO DE SAN JORGE (CAMÍ EQUIPAT)
SITUACIÓ: SIERRA DE GUARA, VADIELLO (OSCA)