lunes, 1 de septiembre de 2008

GORRA FRÍGIA (Via Badalona 170 mts. V)

OCTUBRE 2008. "La Gorra Frígia és amb els seus 1.141 metres la agulla més important de la zona. Veure-la desde el Monestir impresiona."

Diumenge. Aquesta és una sortida dins el curs d´escalada clàsica que estem fent amb els de Mataró.
Sortim de Mataró a les 8 del matí una bona colla per anar a fer pràctiques de via llarga a la zona de Gorros. Aquesta vegades tinc com a company de cordada al Carles (monitor) i a la Sandra (la meva companya preferida ... jé,jé). Arrivem al Monestir de Montserrat ben tocades les 9 del matí. Una vegades deixem els cotxes agafem tot el material i prenem direcció Gorros per les escales de darrera les cel.les direcció S. Jeroni.
Una vegades estem a la alçada de Gorros, ja podem veure la nostre fita d´avui, que serà la "Gorra Frígia", una de les clàsiques de Montserrat.

VIDEO: VISTAS A LA GORRA FRÍGIA
Prenem un desvio a mà esquerre que ens durà directa a la base de la "Gorra Frígia". Cada grup és reparteix per les diverser agulles que tenim a tocar nostra (Magdalena Inferiór, Gorra Marinera ...).

Agafem resenyes intentem situar-nos devan la nostra via. La escollida és la "Badalona" (170 mts. V).
Dubtem una mica però al final en Carles deixideix pendre la iniciativa.

L1: (III+). Comença la via amb un llarg flanqueig a mà esquerra i amb poques assegurances degut a la poca dificultat.

L2:(IV). El segón llarg s´enfila amb tendencia una mica a la dreta, fins anar a buscar la reunió situadas per sota de dos grans forats.

VIDEO: SORTIDA DEL TERCER LLARG
L3:(IV). Aquest llarg es comença a disfrutar dons la alçada ja comensa a notar-se i a gaudir dels company que tenim al costat. Aquest llarg finalitza per sobre d´una gran "laja" (millor no tocar-la gaire dons fa por ... si por de que caigui). La salvem per la esquerra i tot plegat ens trobem amb la reunió.

L4:(V). Aquest llarg comença anan bastan cap a la dreta i tot seguit a la esquerra per finalitzar tot recta cap a dalt fins la reunió.

L5:(V). Aqui la via continua cap a la dreta, però nosaltres decidir tirar tot recta aprofitant una altre via. D áquesta manera ens estalviem la reunió original que comparteix amb altres bastant concorrudes.

L6:(III). Aquest és l´últim llarg que acava amb una petita grimpadeta, però nosaltres decidim complicar-ho una miqueta i fem una petita panxa de IV+ per acabar adalt del cim.

Prova aconseguida !!! Aquí fem una petita aturada per fer una mica de piscolapi i esperar els altres companys que han fet altres vies. Després fem l´inci del descens per la via normal que està equipada com una via ferrata amb cables i cadenes.
Una vegades al camí fem el retorn fins al Monestir on ens trobarem amb la resta dels companys.