lunes, 29 de septiembre de 2008

VF BARRANC DE LA FOIX

"... i la veritat és que té una petita semblança amb les canals de Montserrat."

DESCRIPCIÓ: Petit barranc equipat amb cadenes. Té racons de gran bellesa que ens recordarà a Montserrat.´

SITUACIÓ: Tivissa (Tarragona)

1. Barranc de la Foix 2. Tormo de la Margarida

ACCÉS: Arrivem de l´Hospitalet de l´Infant per la carretera C-44 fins a Tivissa. Una vegada entrem al poble, per cert, una entrada força maca, animrem fins el carrer foix a mà esquerra que ens portarà directa a la muntanya on podrem deixar el cotxe.

APROXIMACIÓ: (15 minuts). Una vegada al final del carrer Foix, agafem el camí marcat com a PR amb marques de color blanca i grogues que ens portarà a una riera per la cual continuarem caminant fins arrivar a un cartell que posa "Paret Nord/Roca dels Cabells". Deixarem el PR que continua a la esquerra per anar seguint la riera a mà dreta fins arrivar a peu de l´inci de la via ferrata.

ITINERARI: (1/1.30 minuts). Com la Merijou i jó tenim festa, aprofitem per anar a Tarragona a fer un parell de ferratilles. Allà ens ajuntem a la cosineta Elena, els nostres cuñaos Teresa i Mario i la Chusita. Si, ja que son curtetes aquest día farem el "Barranc de la Foix" i la veina del "Tormo de la Margarida".

(VIDEO INTRODUCCIÓ)

Ens iniciem per una placa força maca però un pèl delicada, que serà la porta per endinsar-nos dins la canal.

Una vegada dintre anem superan els petits salts d´aigua (que no hi ha aigua) amb ajuda de cadenes.

Continuem i ens trobem algun tram amb vegetació fins arrivar a un altre tram de petits salts. Arrivarém al més maco de tots, i gràcies alguna cadena i algun esglaó el podrém superar ... i rés més.

RETORN: (1 Hora). Una vegada finalitzada tindrém dues posibilitats per descendre. Nosaltres prenem el camí de l´esquerra que s´inicia per una tartera per a continuació anar a buscar a mà esquerra un pal incicador. La vaixada és força maca vistes a Tivissa.
Arrivem al cotxe, deixem els trastos i aprofitem per fer una petita volta per Tivissa. Després ens dirigim a Hospitalet de l´Infant per també fer una mica de turisme. I després de tot el "tute" que no falti ... un bon sopar al costat del paseig Marítim.

Bye!!!

VIA FERRATA BARRANC DE LA FOIX
SITUACIÓ: Tivissa (Terra alta, Tarragona)
DIFICULTAT: Baixa DESNIVELL: 165 mts.
HORARI TOTAL: 2 hores.
MATERIAL: kit ferrata
EQUIPAMENT: Esglaons, pasamans i cadenes.