miércoles, 24 de septiembre de 2008

VF GORRA FRÍGIA

"Tindre al devant aquesta agulla emblemàtica de Montserrat és la millor recompensa que un pot tindre."

DESCRIPCIÓ: La Gorra Frígia és la agulla més important de la zona de Gorros, amb un desnivell de més de 100 metres i una alçada de 1141 metres sobre el nivell del mar.
SITUACIÓ: Montserrat (Barcelona).
ACCÉS: Agafem la autopista que va de Barcelona direcció al Tunel del Cadí (Pugerdà), i haurem de sortir a la sortida de Montserrat. Una vegada arrivem al Monestir de Montserrat deixar el cotxe al parkin públic.

Bé, propiament fer el camí equipat de la gorra frígia (via normal) no la vaig fer, si no tot el contrari, el vaig desfer.

(VIDEO INTRODUCCIÓ)

Al novembre del 2008 vaig fer un curs d´escalada clàsica (molt recomenable i la veritat que és un món fantàstic), i dins d´una de les sortides de pràctiques, varem anar a Montserrat, a la zona de gorros.
Jo vaig tindra la sort de compartir via amb el Carles (monitor) i la Sandra (companya meva del curs). Entre altres coses, fer aquest curs d´escalada m´ha fet coneixer gent increible. Vam fer la via "Badalona" V, de 170 metres i una vegades feta i conquerida la opcció per fer el retorn era fer aquesst camí equipat. No deixar de ser una ferrata, dons durant tot el trajecte tindrem sobre tot cadenes per autoasegurar-nos.

APROXIMACIÓ: (30 a 40 minuts). Sortim de la concentració del Monestir de Montserrat per dirigir-nos a la zona de Gorros.
Hi ha dues opcions, una agafar el cremallera de S. Joan que ens portarà fins adalt en pocs minuts (això si haurem de tocar-nos la butxaca) i l ´altre opcció és agafar el camí direcció S. Jeroni, agafant tot un seguit d´escales fins arrivar a peu de la Gorra Frígia (imponent) en uns 30 minutets, això si fent una draçera.

ITINERARI: (40 minuts). Per accedir es puja per la canal situada entre la Gorra Frígia i la Magdalena Superior. Aquesta canal puja amb força amb la ajuda de cordes i cadenes fins arrivar adalt en 10 minuts. Apartir d´aqui ens enfilarem per la roca amb la ajuda de cadenes, amb algun tram força curiós.

En poc menys de 20 minuts arrivem adalt del cim, on ens trobem una gran creu. Contemplar les vistes desde aquí és un autentic privilegi. Ens farà sentir com uns autentics escaladors dons tenim totes les agulles de Montserrat a tocar.

RETORN: (1 hora). La tornada la farem desfent la mateixa pujada i una vegada arrivat al camí tornarem al Monestir pel funicaular o per el camí dels Francesos.

ASCENSIÓ GORRA FRÍGIA (CAMÍ EQUIPAT)
SITUACIÓ: Montserrat (Barcelona)
DIFICULTAT: Baixa DESNIVELL: 150 metres.
HORARI TOTAL: 2 hores 30 minuts).
MATERIAL: Kit de ferrata.
EQUPAMENT: Cadenes i cordes.
A DESTACAR: Increibles vistes de Montserrat.
A VISITAR: Monestir de Montserrat.
OBSERVACIONS: Ambient de escaladors.