martes, 28 de septiembre de 2004

VF CALA DEL MOLÍ

"... quina barreja de sensacions t´ofereix aquest indret. Ensopegar sota els teus peus la força de la mar que trenca contra la roca ..."

DESCRIPCIÓ: Aquesta ferrata és la úncia situada a tocar de mar, la que la fà sens dubte de les més maques fetes fins ara. Tota la seva "linea" transcorre paral.lel al mar, i sense tindre un desnivell no superior a 20 mts tens una verticalitat considerable.

SITUACIÓ: S. Feliu de Guixols (Girona).
ACCÉS: Arrivem a S. Feliu de Guixols creuem tot el paseig marítim, i una vegada a l´alçada del port, trobarem la discoteca "Las Vegas" i agafarem el carrer a mà esquerra. Fem una forta pujada, deixant a mà esquerra l´hotel "Hipòcrates". D´aquí surt un carrer a mà esquerra que al final de tot es queda sense sortida on podrem deixar el cotxe, a peu d´un mirador fantàstic on comença la via ferrata.

(VIDEO INTRODUCCIÓ)

APROXIMACIÓ: (5 minuts). Desde el mateix mirador, baixem unes escales i agafem el camí a mà esquerra i en pocs metres som devant el cartell indicador de la ferrata.

La nostra primera ferrata !! Imagineu-vos el record que sempre tindrem dins nostre. Potser hem sigut uns privilegiats perque a dia d´avui (setembre 2008) està tancada. Quina llàstima!! (esperem que això tingui solució dons no es podem deixar perdre meravelles com aquesta).

Ens deixem perdre de cara al bon temps, així si després tenim ganes podrem disfrutar per arar a fer un "xip xap" a la platja. Ens aixequem d´hora i ens dirigim a S. Feliu de Guixols. Com ens anirà a la Merijou i jo aquesta primera experiencia?
Arrivem a un carrer sense sortida on deixem el cotxe. No estem sols. Era de suposar.
No hem començat i ja estem disfrutant d´alló més. Caray! Quines vistes a la costa.

ITINERARI: (2 hores). Una vegada ens posem per primera vegada el "kit de ferrata", som-hi (axiò sí, després de revisar-ho tot més d´una vegada). Prenen el corriol i quan trobem el primer encreuament, el de la esquerra és una sortida de escape, agafem el de la esquerra.

Després d´una lleugera pujada, iniciem una baixada bastant forta que farem amb ajuda de cordes i "pasamans". Una vegade hem arrivat abaix. a nivell de mar tenim dues opcions: fer inicialment un primer tram molt fàcil però curiós (anirem creuant depñont a pont un total de 4 pont per sobre del mar). A destacar les formacions curioses que té el granit per la erosió del mar.

Una vegade hem finalitzat aquest primer tram, tot seguit ens trobem amb el segon tram (a meitat de trajecta tenim la posibilitat de fer una vaiant esportiva, caldrà portar una corda per fer una ràpel d´uns 15 mts. per accedir.)

Aquest segon tram l´iniciarem amb un flanqueig que va de menys a més, força aeri però molt ben equipat amb esglaons i barres fets amb acer inoxidable.

Quin tacte !! Com disfrutem, encare que la roca degut a la seva bellesa i tacte ens demanar que la agafem com si estiguesim escalant. Això va agafant alçada.

Fem un gir de 180 graus a mà esquerra i més endevant hi ha l´accés a la variant esportiva (aquesta la vaig fer amb en Santi i és molt guapa, això sí, fins i tot la varem fer amb "peus de gat", dons no hi ha preses de peus. Imaginue-vos!!)

Tornem a fer un zigui-zaga a mà dreta i després a mà esquerra i ... jà hem arrivat al final!
Ha sigut molt guapa. Reseguim un petit corriol de pujada i amb 5 minuts arrivem al punt de sortida.

RETORN: (5 minuts). Una vegada finalitzada la ferrata, fem el camí d´ascens i en menys de 5 minuts tornem al lloc d´inici.

Anem a la platja!

FERRAT CALA DEL MOLÍ
SITUACIÓ: Baix empordà (Girona)
DIFICULTAT: Mitjana/Alta DESNIVELL: 20 mts.
HORARI TOTAL: 2 hores.
MATERIAL: Kit ferrata + corda (vaiant esportiva)
EQUIPAMENT: Ponts, esglaons i "pasamans"
CAL DESTACAR: Vistes al mar, la roca (granit) i situació
A VISITAR: S. Feliu de Guixols
OBSERVACIONS: informeu-vos si està oberta. Nidificació ocells.