sábado, 17 de abril de 2010

BTT (Cànoves- Castanyer Can Cuc)

... avui Dissabte prou del Maresme !!! Avui toca canviar una mica l´entorn i com no aprop, molt aprop de casa meva, a tocar del Montseny ... avui toca el Castanyer de Can Cuc una preciositat de la natura que val la pena visitar i si és en BTT millor !!!!

(VIDEO RESUM)

Dintre del nostre plà d´entrenament de cara al Open-Raid (de moment és un projecte) som en Marc, la Esther i en Jaume i farem aquesta volta d´uns 15 km aproximadament, la primera meitat tot pujada i la segona tot baixada, tot alló que es puja després s´ha de baixar ... o tot alló que puja ... baixa ... per sort o mala sort !!!

Arrivem a la població de Cànoves amb cotxe i una vegada allà agafem les bicis, on després de creuar aquesta maca població ens enfilem cap a l´embassament de Vallfornes jà dintre del Parc Natural del Montseny.

Una vegada arrivem adalt després de ... una bona pujada el vorejem tot fins arrivar a la cua i allà ... comença 3.5 kilometres de ... pujada sense pausa fins arrivar al Castanyer de Can Cuc, això si, disfrutant en tot moment d´un ambient de muntanya, acompanyats sempre de la riera que baixa amb força aigua.

Per fí una mica de descans i toca disfrutar d´aquest petit raconet que ens ofereix aquest indret, un gegantí Castanyer, amb 11.7 metres de diametre i amb dues entrades per poder entrar al seu interior ... realment increíble !!!!

Tot seguit ... agafem les bicis i acabem d´enfilarnos fins arrivar adalt de la Casa de Can Cuc, ara mateix un projecte de casa rural de "alto standing" !!!! ... això si avans de disfrutar de les vistes de l´embassament de Vallfornes por on hem passat no fa gaire, deunidó l´alçada que hem guanyat amb pocs kilòmetres.

No parem ... i a continuació arrivem fins la Ermita de Sant Salvador també amb unes vistes increíbles a tot el valles Oriental i el Barcelonés, caray, fins i tot podem veure el Castell de Burriach i el Tibidabo !!!

Ara només tocar fer la baixada que ens durà fins a Cànoves, per una pista en força bon estat i pasant per el veinat de Sant Salvador per arrivar a la pista principal de l´embassament a Cànoves i finalitzar aquest fantàstic recorregut pels voltants de l´embassament de Vallfornes !!!!

CÀNOVES-EMBASSAMENT VALLFORNÉS-CASTANYER CAN CUC-CASA CAN CUC-ERMITAT DE SAN SALVADOR-VEINAT DE SANT SALVADOR-CÀNOVES

(1. Cànoves 2.Róc Fité 3. Embassament de Vallfornes 4. Torrent d´en vaga de Can Cuc 5. Castanyer de Can Cuc 6. Casa Can Cuc 7. Ermita de San Salvador 8. Veinat de San Salvador)

SITUACIÓ: Cànoves (Valles Oriental) RUTA: Uns 15 kilòmetres aproximadament. Sortim de Canoves direcció l´embasament de Vallfoernes (indicacions). Arrivem a l´embasament i el reseguim fins al final, on trobem una desviació a mà dreta direcció el Castanyer (indicacions). Després de 3.5 kilometres de pujada trobem un camí a mà esquerra amb rétol indicador del Castanyer i la Casa del Bosc (casa rural). En poc més de 1 minut arrivem al Castanyer. Tornem enrera per tornar agafar la pista principal in continuem pujant. Deixem una camí a mà esquerra amb forta pujada per començar a suavitzar molt el camí direcció sud, deixem una camí que treca a mà esquerra i tot seguit arrivem a la casa de Can Cuc. La vorejem per la seva esquerra i continuem fins arrivar a la ermita de San Salvador (al tanto amb la cadena). Tot seguit, i sense deixar la pista principal en cap moment, en clara baixada, creuant el veinat de San Salvador fins arrivar a la pista principal que ens durà a Cànoves.