domingo, 30 de abril de 2023

EL MOINÉS ... A COP DE FURGONETA !!!

... un cap de setmana per descobrir la nova comarca del Moianés però, tot i ser petita necesitariem molts dies, això si ... amb ganes de tornar-hi !!!

Per on entrem? Divendres nit la fem a Vic i a l´endemà ens endisem a la comarca entrant per Collsuspina, però avans d´entrar a la població ens desviem cap a Muntanyola, un petit nucli enlaira´t, amb bones vistes a la plana de Vic i d´aquí ens dirigim per pistes NO ASFALTADES cap a Collsuspina.
Aquí una paradeta ràpida, on visitem el ... bé ... anava a dir el nucli urbà però tot es resumeix en un carrer on trobem els edificis més importants.

(VIDEO RESUM)

I ara cap a ... LES COVES DEL TOLL !! Decidim anra-hi per pistes per gaudir d´aquest entorn. El més fàcil hagues sigut tornar agafar la carretera direcció Moià però nosaltres pillem pistes ... fins arribar a les COVES ...

Aquí agafem les entrades per fer la visita guiada i ... ens endinsem a l´interior de la cova i ... preciós !!! Una cova amb molta personalitat ... el tret principal és que són unes coves prehistòprique i es divideixen en dos sector, la galeria sud i la del est, que aquesta voreja sobre un curs fluvial intermitent. Tot un regal !!!!

D´aquí marxem cap a Moia, la capital del Moianés i ... fem la visita obliga al museu Arqueollògic i Paleontològic de Moià , perfecte per ampliar la nostra visita de les Covbes on podrem veure part de les restes trobades a les covbes.

On podem anar a dinar ... dons dit i fet :  El pantà del Parc del Molí Nou de Moià és un bonic espai natural, on podrem trobar una zona de pícnic i fonts aprop del Moli i fer una volta circular al panta ... tot plegat preciós !!!

D´aqui ens acostem a un altre llóc bén curiós ...  L´ESTANY !!! Quin llóc més curiós, hem de pensar que antigament aquí hi habia un estany que va ser desecat ... i encare podem trobar alguna infraestructura d´aquesta curiositat i ... l´altre curiositat és que trobem aqui una autèntica meravella romànica ... EL MONESTIR DE SANTA MARIA DE L´ESTANY !!!!

Seguim de ruta, tornem enrera direcció a MOià, per arribar-nos fins el MIRADOR DE LA CREU, adalt de la mateixa població ... amb bones vistes !! Un petit itinerari caminant de no més de 20 anada i 20 de tornada.

Tornem agafar furgo i ... direcció CASTELLTERÇÓL ... fem una parada per gaudir d´un autèntic Mas dels de avans ... EL CASTELL DE CASTELLNOU ... quina majestuositat !! Visitem en 10 minutets i continuem de ruta ... ja retornats a la carretera ... una parada ... LES POUES DE LA GINEBREDA , antics pous de gel quan aquest era un pilar bàsic a la econimía del Moinés, llàstima que siguin tancat i no els poguem gaudir però només esta davant d´ells ...ja val molt la pena.

Decidim fer nit aqui a CAstellterçol i coincidim que son les feste de ABRIl, jaleillo, sopem al restaurant a tocar de la mateixa carretera i a dormir. A l´endemà en aixequem, esmorzem i anem a fer la visita fins al RENTADOR DE LLANA EL ROQUER ... quin regal deumeú ... és una contrucció molt lligada a la hstòria del poble, un antic rentador de llana que va funcionar a la època on la industria tèxtil tenía molt bona fama !! Arquitectònicament i on està ubicat ... preciós !!!!

Vinga continuem que el finde s´acaba ... tornem a la població i visitem el CASTELL DE CASTELLTERÓL I LA ERMITA DE SANT MIQUEL DEL CASTELL ...  on s´aixeca damunt d´un tsuró ... una edificació força modesta que comparteix llóc amb la ermita de Sant miquel ...tot i així l´entorn és molt maco !!!!

... i ja feta la visita, carretera direcció GRANERA, que maco !!! Vistes cap a Sant llorenç del Munt, MOntserrat, Pre-pirineu ... i això desde el MIRADOR DEL CUCUT !!! NO podem accedir al Castell però ens arribem fins la Ermita de St. Cecilia i a la Esglesia de St. Marti ... i fem la xerradeta amb el Mossen d´aquí ... batallitas jaja !!!

I ... ja pensant en el retorn cap a casa ... prenem una carretera molt petitoneta ... passem per la resclosa de Rubió ... uauuu ... gent fent un banyet ... i ja direcció CALDERS ... no fem paradeta i cap a casa !!!!

PIM PAM !!!!

(LES COVES DEL TOLL)

(PANTÀ DE MOIÀ)

(MIRADOR DE LA CREU)

(MONESTIR DE SANTA MARIA DE L´ESTANY)

(POUS DE LA GINABREDA)

(CASTELL DE CASTELLTERÇOL)

(RENTADOR DE LA LLANA EL ROQUER)

(MIRADOR DEL CUCUT I ERMITA DE ST. MIQUEL)