domingo, 5 de abril de 2009

MONT-ROIG: PALA ALTA, Via "del lluís" (110mts, V)

Diumenge, 5 d´abril.

... les 7.00 del matí ... i posiblement tots estiguem enganxats als nostres llançols dins els nostres llits. M´agradaría veuren´s a tots plegats per un foradet que fem quan el despertador trenca els nostres sommis i ens aixequem per anar a escalar un Diumenge com avui. Tothom esmorzant correns, ens rentem la cara de qualsevol manera, el material d´escalada, que si hem descuido això, que ...

Avui toca anar a terres de Lleida i les muntanyes privilegiades de la nostra companyia serà la "Pala Alta" al Mont-roig. Tots plegats (Sergi, Carla, Ana, Esther, Pere, Jaume, Cris, Ferran i Montse) després de carregar els cotxes marxem direcció Balaguer per a continuació endinsar-nos fora de la civilitzacíó, per camins on l´alquitrà encare no coneix, per arrivar als peus de la "Pala Alta".

Després de gaudir de l´entorn ara toca preparar tot el material per poder-nos enfilar per les vies que ens ofereix la Pala. "Via diedre blanqueta", "Via d´en Lluís", "Via del curset" ... totes elles ens oferiran lo millor d´elles, i una vegada ens haguem empapat de tota la seva pedra, com sempre ... el millor premi el trobarem adalt ... amb increíbles vistes a l´embassament de Camarasa i de S. Llorenç de Montgai i com no ... dels nostres companys !!!!

(VIDEO INTRODUCCIÓ)

APROXIMACIÓ : Sortim de Balaguer per la carretera C-12 com si anéssim a Àger. Quan arribem a l’alçada del Monestir d’Avellanes trenquem a la dreta direcció Vilanova de la Sal. Creuem Vilanova i prenem una pista en direcció Montalegre. Seguim la pista uns 4,5 km fins que arribem a una cruïlla de tres camins. Hem de prendre el de més a la dreta (direcció Montalegre). Seguim per aquesta pista, cada cop en més mal estat. Si anem amb turisme arribarem a un revolt molt tancat on podrem aparcar. A partir d’aquest punt hem de seguir la pista, que passa per sota la paret fins al peu de via (1 km). Si anem amb un cotxe normal, haurem de pendre cura amb les pedres dons no està gaire bé, però es pot pujar sempre vigilant molt. Seguim per la pista fins al Coll de Porta i aparcar allí. Després desfem un tros de pista caminant fins al peu de via.

L1(III) La via comença en una rampa herbosa, una mica incomode per asegurar, que hem de seguir fins a la primera reunió. Sempre amb tendencia anar a la esquerra. Trobarem dos parabolts. 40 metres. L2(IV+) Sortim recte per una fissura , (ojo !!!! només els 3 primers metres de fisura) i tot seguit anem a buscar un diedre cap a l’esquerra, (un diedre que no ho semble) que seguim fins a la reunió. Tres parabolts. 25 metres. L3(V-) Sortim en una mica cap a l’esquerra i després continuem recte pel costat d’un ressalt, un cop el deixem endarrere continuem en tendència a la dreta fins a la reunió, que es fa en un replà molt còmode. 4 parabolts. 25 metres. L4(V+) el llarg més bonic de la via. Sortim de la reunió superant un desplom; ( per fer-ho hem de guanyar una mica d’alçada col·locant bé els peus per poder atènyer unes presses enormes, però agafan una mica per la dreta). Un cop superat el desplom seguim per una fissura marcada, primer per terreny més tombat i després més vertical fins al cim. 4 parabolts. 35 metres. Descens: Baixem per un corriol marcat amb fites a mà dreta fins arribar al Coll de Porta, per camí evident.

... i la resta de companys a la resta de vies.