Seguirem el camí, amb tu, al teu costat. Seguirem cultivant aquesta amistat que ens ha fet estar aquests últims 4 anys tan units. Seguirem buscant el cel, els cims, i les aigües. Seguirem frisant per descobrir grans aventures i paratges, per saber que a certs llocs només s’hi pot arribar amb milions de ganes de viure. I et durem més que mai als nostres cors, Mure

miércoles, 28 de julio de 2004

VF DELS RACONS

"El fet de tindre sota els teus peus la població de Canillo encara intensifica la sensació d´alçada d´aquesta via ferrata"

DESCRIPCIÓ: Bonica via ferrata amb ambient de alta muntanya.

SITUACIÓ: (Canillo, Andorra).

1. Canal del Grau 2. Del Racons 3. Roc del Quer 4. Canal de la Mora

(VIDEO INTRODUCCIÓ)

ACCÉS: Arrivem d´Andorra direcció Canillo i una vegada hem arrivat aquesta població prenem a mà esquerra la carretera que va direcció Ordino. Pujant al cartell de kilometratge 5 trobem un parkin a mà dreta molt curiós, amb un indicador de "parkin ferrata".

APROXIMACIÓ: (5 minuts). Tornem enrere per la mateixa carretera i en poca estona trobem l´inici de la via ferrata al mateix peu de carretera, curiós inici.
ITINERARI: (1/1 30 minuts). L´inici de la via començá ja directament amb una serie d´esglaons fins arrivar en pocs metre a una gran xarxa anti-allaus.

Realment és una imatge curiosa dons sembla que siguem una aranya a la seva teranyina esperan la presa. tot seugit un tram on ens ajudarem a progresar tiran de adenenes. Arrivem ara a una paret d´uns 10 metres ben equipada amb esglaons flanquegem a mà dreta i ens tornem a trobrar un tram ara d´uns 12 metres vertical.

Sueprat aquest tram més exigent glanqueig a mà esquerra desplomat bén equipat amb esglaons. Continuem guanyant alçada amb un tram equipat amb esglaons i preses artificals per arrivar al final de la via. Boniques vistes a tota la vall de Canillo.

RETORN: Tenim tres opcions. La primera es vaixar directament sortin a mà esquerra seguint unes marques de color groc. La segona també anar a ma esquerra fins trobar unes tirolines. Al final d´aquesta hi ha el sistema de ràpels, 7 en total per baixar i tercera enllaçar amb la VF del Canl del Grau molt recomenable.

VIA FERRATA DELS RACONS
SITUACIÓ: CANILLÓ (ANDORRA)
DIFICULTAT: Alta DESNIVELL: 300 metres.
HORARI TOTAL: 3 HORES.
MATERIAL: Kit ferrata + corda (precaució)
EQUIPAMENT: Esglaons, preses artificials, cadenes.
A DESTACAR: Ambient de alta muntanya.