"... i una vegade arrivem al "pas de nartesa" ens agafem a la corda i creuem el "pati" que hi ha sota el nostres peus."
DESCRIPCIÓ: La Penya de Sant Cosme (1033 mts) sense ser un pic gaire alt, les seves parets cauen amb total verticalitat per tots costats a sobre la ermita de Sant Cosme i Sant Damian, donant una sensació d´alçada increible.
SITUACIÓ: Embassament de Vadiello (Osca)
(Planell situació)
ACCÉS: Vinguen de Lleida per la N.240 i direccó Osca uns 5 kilòmetres avans d´arrivar a Osca agafem a mà dreta la carretera direcció Loporzano. Una vegada pasada aquesta població direcció l´embassament de Vadiello on finalitza la carretera.
(VIDEO INTRODUCCIÓ)
APROXIMACIÓ/ITINERARI: (+ 3 hores). Dissabte 13 de setembre. Tornem a estar a Osca i la Merijou i jo decidim anar a patejar una miqueta (4 hores total). Avui no farem propiament una ferrata però com hi ha el "pas de la nartesa" i segons algunes guies diuen " pero es mas delicado el paso de la repisa a un resalte porque la sensación de vacio es abrumadora", decidim portar els arnesos i un parell de bagues per si de cas (al final rés de rés). Deixem el cotxe al parkin i pasada la barrera i cruant un seguit de tunels arrivem a la presa de Vadiello . Creuem la paret principal i arrivem a una pista on seguirem ascenden d´una forma suau.
(Ermita Santa Cruz)
Quan arrivem a l´alçada de la ermita de Santa Cruz, nosaltres prenem el camí a mà esquerra que vaixa directament a la cua de l´embassament. Una vegada avaix, tornem a pujar direcció ara a la Ermita de San Cosme i San Damian. Una vegada adalt prenem la pista a la dreta direcció amunt. Pel nostre camí ens trobem un seguit de edificascions mig abandonades. Primer la ermita de San Urbez, després la Fuente Santa on podem fer una paredeta i fer un glop d´aiguas de la font. Continuem i pasem una altre ermita bastant derruida fins ja arrivar a trobar a mà esquerra un camí amb senyalització que va direcció "El Huevo de San Cosme".
Pujem el camí força empinat i una vegada adalt prenem a mà esquerra on anirà bastant planet. Entrem en un petit bosc i ... al mig del bosc, una pilona de "Fitas" ens indiquen que hem de girar a mà esquerra. Sortim del bosc i arrivem a peu de precipici on veiem tot l´embassament de Vadiello (molt maco).
Anem borejant direcció a la Peña de San Cosme i sempre amb una bona sensació de "pati" i alçada fins arrivar a peu del "Paso de Nartesa". Aquí trobarem unes cordes fixes que ens ajudaran a creuar aquest petit pas però ... molt aeri. Això si sense cap mena de dificultat técnica.
Una vegada creuem el pas i disfrutant en tot moment de les vistes, arrivem a una mena de prat, seguim i arrivem a un altre, i tot seguit anirem a buscar jà el cim de la Peña de San Cosme (1031 metres).
Fantàstic ! Quines vistes. Devant nostre tenim "El Huevo" i a l´altre costat tot l ´embassament de Vadiello.
Fem un petit àpat i ens iniciem a fer el retorn. Desfem tot el camí de pujada però una vegada arrivem a la pista principal, acabarem de baixar fins la ermita de Sant Cosme i Sant Damian i tot seguit fins el cotxe.

Jà hem arrivat !! Ha estat una sortida força maca i hem conegut uns quants racons més de la zona de Vadiello. Fins la propera !!
Fem un petit àpat i ens iniciem a fer el retorn. Desfem tot el camí de pujada però una vegada arrivem a la pista principal, acabarem de baixar fins la ermita de Sant Cosme i Sant Damian i tot seguit fins el cotxe.
Jà hem arrivat !! Ha estat una sortida força maca i hem conegut uns quants racons més de la zona de Vadiello. Fins la propera !!
CAMÍ EQUIPAT PEÑA DE SAN COSME
SITUACIÓ: Hoya de Huesca (Vadiello)
DIFICULTAT: Mitjana/Baixa DESNIVELL: 300 mts.
HORARI TOTAL: + 3hores.
MATERIAL: No és necesari.
EQUIPAMENT: Corda.
A DESTACAR: Ermita Sant Cosme i Sant Damian i vistes sobre Vadiello.
A VISITAR: Ciutat de Osca i embassament Vadiello.
OBSERVACIONS:
1 comentario:
Publicar un comentario