viernes, 9 de diciembre de 2005

ROCÒDROM CASA MEVA

"bulder de casa meva"

Al 2002 la meva parella va fer un curs d´inciació a la escalada amb la seva companya en aquells moments de feina la Montse. Va ser tant l´afició que varen agafar a la escalada ... cada cap de setmana a escalar, i entre setmana anaven a entrenar al bulder de Granollers (bastan cutre en aquells temps).




Per això vaig decidir fer-nos un bulder al gartxe de casa nostre (temps més tard jo també hem vaig enganxar a la escalada), dons teniem un espai considerable per poder-ho instal.lar.
Vaig començar agafar idees de gent i mirant diferentes instal.lacions fins que vaig comprar-me un manual de com fer-me la instal.lació. De la editorial Desnivel "Móntatelo en casa" (rocódromos personales. Instalacion y entrenamiento).



"Estructura abatible amb sistema de bisagres i cadenes"







Vaig optar per escollir com a material principal el conglomerat de 22 mm pel preu i també per la facilitat de treballar-lo, dons l´altre opcció com el ferro, més cara i no tenia ni idea de soldar.

Vaig aprofitar els plafons de mida universal, 1.20 per 2.40. Vaig ajuntar dos plafons i vaig aconsdeguir una superficie escalables de 2.40 de ample per 2.40 d´alçada. Aixo si, la idea principal és que sigues reclinable i així ho vaig fer. La estructura també la vaig fer de fusta, amb llistons d´uns 7 cm, i per poder donar-li inclinació vaig fer un sistemas de politjes i cadenes.







(preses de fusta)




Una vegada ja tenia el plafó era hora de començar a omplir-lo de presses. Això si, avans vaig posar una bona pila de "tuercas de embutir" per poder collar les preses.












Al principi hem vaig fer presses casolanes, aprofitant fuestes de la feina, però de mica en mica, vaig anar compran preses fins omplir tota la superficie escalable.












El resultat ... guai !!!












No hay comentarios:

PETRACHEMA (2371 MTS)
PIC PERIC (2810 MTS)