sábado, 16 de octubre de 2010

MONTSENY ... el Fitor

Aquesta ruta ens portarà fins el Fitor. Un promontori ninúscul amb viste excel.lents que s´eleva damunt l´aiguabarreig de les rieres de Sant Marçal i Riudeteix. Aquest ruta ofereix una passejada encantadora que no requereix gaire esforç ... d´agrair ... per un alzinar fosc i exuberant on trobarem forces castanyer gegants com el "Dinosaure".

(VIDEO RESUM)

Sortim de l´hotel de Sant Bernat i ens comencem a enfilar suaument per les seves pistes amb increíbles vistes al Turó de l´home i les Agudes.

(els camins de l´Alba, editorial alpina)

A continuació pougem per la piosta que trenca a la esquerra i novament per una de secundària, però molt fressada barrada amb una cadena.

Pugem suaument per un alzinar muntanyenc. Continua la pujada, forta, fa un revolt i s´encara a l´W per agafar un corriol a mà dreta amb l´indicador de "Illes". Apartir d´hara sempre haurem de seguir aquest indicador que anirem trobant, no facilment. Hem de estar al tanto a les indicacions de les "illes" per no perdrens dons aquesta ruta és una mica perdedora.

Com no durant tota la excursió trobem una riquesa vegetal abundant amb tota mena de bolets ...

Entre alzines i castanyer ... i petites tarteres ... creuem alguna riera com la de Riudeteix fins arrivar al Fitor situat a 891 metres.

Una vegada hem fet el cim tornem enrera per anar a buscar que el camí que ens dura al punt on hem començat la ruta, d´aquesta manera haurem asolit aquest itinerari força maco.