domingo, 5 de septiembre de 2021

PIC CARLIT (2921 MTS) I RUTA DELS 12 LLACS

... a les .5.45 hores ens toca el despertador !! HEm passat nit a Pirinees 2000 dons tenime dubtes de si es podía pernoctar a Les Bulloses o sigui que hem anat a lo segur. Això si ... si volem arribar a Les Bulloses amb la nostre furgo hem de pasar barrera avans de les  07.00 del ma´ti ... dons el primer i segón cap de setmana de setembre encare funciones les l"llançadares" amb bus .... i així ho hem fet !!

Creuem la barrera i ... arribem al parking a tocar del hotel, per sota la presa ... esmorzem, preparem les motxilles i ens posem en marxar direcció EL CARLIT a les 8.000 del matí amb ... fresqueta ... 5 graus!!!

Comencem a caminar entre pedres i més pedres, aquí el granit és present a tot arreu, en forma de petites pedres o ... grans blocs que demanan ser grimpats i ...  la vegetació complementa aquest decorat on el pi negre és present ...  quan ja comencem a trobar-nos els primers llacs i així ... durant tot el trajecte de pujada fins l´encreuament que ... agafant a mà dreta continuariem fent el trajecte de la ruta dels 12 llacs. Nosaltres, en aquest punt ... recta amunt ... a buscar ´últim llac que trobarem, l´estany Gelat i ... comença la pujada de veritat ... técnica a troços, espectacular les vistes que deixes enrera i pel dasvant ... ja tanim el Pic CArlit !!!!! Pasos técnics, a dues mans ... divertit a la vegada ens porta a fer cim a les 11.30 del matí ... i ara a disfrutar de les vistes, tant de la vessant oriental com occidental !!!

Fem un pica pica i ... a les 12.00 iniciem la baixada, poc a poc, fent una mica de cua, fins arribar als retols que ens duran, dircecció l´estany Subirà a fer la volta circular dels 12 llacs per completar, d´aquesta manera i arribant a les 15.30 al punt d´inici ... aquesta ruta espectacular del Massis del Carlit !!!

FITXA TÉCNICA
SITUACIÓ: ESTANY DE LES BOUILLOUSES (MONTLLUÍS)
ACCÉS: DESDE MONTLLUÍS PRENEM LA CARRETERA. DE JUNY A SETEMBRE HI HA LLENÇADERES DE BUS PER ACCEDIR
ACTIVITAT: SENDERISME I ALTA MUNTANYA
DISTÀNCIA: 16 KM
TEMPS TOTAL: 7.30 HORES
DESNIVELL: 940 MTS
QUE VEURE: ELS LLACS D´ORIEGEN GLACIAR. ELS PI NEGRES. BLOCS DE GRANIT. LA FAUNA I COM NO ... FER EL CIM DEL CARLIT
OBSERVACIONS: BARRERA ACCÉS BOUILLOUSES DE JUNT A SETEMBRE
ON DORMIR: A PIRINEES 2000 PARKING

(MAPA DE LA EXCURSIÓ)

(... PRIMERS ESTANYS ...)

(... CRUILLA VOLTA ALS 12 LLACS)

(... ENCARANT LA PUJADA AL CARLIT)

(... ESTANY GELAT)

(VISTES DESDE EL CIM DEL CARLIT)

(... GRIMPADA ... DESCENS)

(... RETORN PER LA CIRCULAR DELS 12 LLACS)

(ESTANY TREBENS)

(... EL GRANIT PRESENT PER TOT ARREU)