lunes, 7 de junio de 2010

FERRATA ROC DEL QUER (Andorra)

Diumenge ... 18.00 de la tarda ... en Diego i jo ens dispossem a marxar direcció Andorra, fent nit a Bellver de la Cerdanya per l´endemà a primera hora estar a peu d´algunes de les fantàstiques ferrates que s´hi poden trobar en aquests fantàstics paratges.

(VIDEO RESUM)

L´endema toca el despertador ben d´hora. Uff ... no em dormit gaire ... que si varem sortir una estona a la nit, amb ballaruca inclosa (qui ho hagues dit un Diumenge nit que ens enganxesin a clases de salsa !!!) ... i a sobre el cos acostumat al torn de nit ... potser varem dormir tres horetes ... això a sigut un tancar i obrir d´ulls !!!Dilluns ... m rxem direcció Andorra i una vegada creuem el caos típic Andorrà arribem a la població de Canilló on ens espera un bon esmorzar en una bona terraseta gaudint del sol.
El paisatge és veritablement maco, el contrast del verd, el blau del cel i el blanc de la neu que encare hi ha als cims, que és considerable pel temps que estem farà, segurament, que sigui una jornada inolvidable !!!

Decidim decantar-nos per la ferrata "Roc del quer", també coneguda per la directíssima, dons ataca la paret central i més vertical de totes les vies que hi ha, i una vegada fem el cim, tindrem varies opccions per descendre. Una serà baixar pel camí, una segona accedir a la ferrata dels Racons i empalmar dues ferrates de cop o la tercera, i la escullida a última hora, desfer la ferrata del "Canal de Mora".

La ferrata comença a mateix peu de carretera i després de superar les grans barreres anti-allaus ens disposem agafar alçada de mica en mica, sempre amb bones vistes a la població de Canillo i el seu entorn.

La veritable joia d´aquesta ferrata consisteix en superar un increíble sostre per la seva esquerra per tot seguit flanquejar a la dreta, una situació que ens fara sentir autentiques sensacions d´alçada que fins i tot els més acostumats a l´alçada no els deixa indiferents.

Una vegada superat aquest tram la ferrata es torna a suavitzar, fet que ens dona la posibilitat de gaudir del paisatge i en poc més d´una hora arrivem al cim del Roc del Quer.

Una vegada adalt fem un petit àpat per tot seguit anar a buscar ... el Canal de Mora per fer el descens !!!

VIA FERRATA DIRECTÍSSIMA ROC DEL QUÉ

SITUACIÓ:Canilló (Andorra)
DIFICULTAT: Alta/Molt altaDESNIVELL: 350 mts
.HORARI TOTAL: 2 hores 30 min.
MATERIAL: Kit ferrata + corda (posible abandonament)
EQUIPAMENT: Esglaons i presas artificials d´escalada
A DESTACAR: Pas molt aeri, i vistes d´Andorra.
A VISITAR: Andorra
OBSERVACIONS: Evitar fer-la a l´hivern.