sábado, 28 de noviembre de 2015

Via "Maneras de Vivir" (150 mts, 6a) Serra de Busa, Solsones

Hi ha indrets que enamoran, que sorprenen al girar un revolt i trobar-te amb una cinglera , on la soletat és present en cada respirar, on el silenci del voltors es transorma en  música i on la escalada pren un protagonisme a la hora de disfrutar d´aquest conglomerat, de las seves xemeneis, els seus diedres, i els seu flanqueig aeri ... això és Busa.

(VIDEO RESUM)

Dons si, era un llóc que tenia ganes de trepitjar, em recorda sense haber-ho vist al Pla de la Calma al MOntseny ... qui diría que allà dalt un pot trobar aquest pla, no més ben dit, un pla encalmant, i més despres d´accedir per la seva cinglera espectacular ... arribar allà adalt no té manera d´explicar-.ho, s´ha de viure. POtser una bona manera d´accedir és per la seva pistar però fer-ho escalant ... s´ha de viure.

I de mentres el "black frydai" pren protagonisme a la nostra societat de consumisme, perfecte ... així menys gent per disfrutar d´aquest racons en soletat ... haha !!!

Per la ocasió farem tres cordades ... en Blade i en Xavi que faran la Peus negres i dues cordades en aquesta ... en Sergi i Ferran i en Ramon i jo.

Primer de tot paradeta a Solsona, un bon esmorzar i marxem cap a Busa. El día es presenta fantàstic i les imatges cap a MOntserrat que respira del seu mar de nuvols ens deixa bocabadats ... això no té preu.

Un accés fácil i ràpid ens situa a sota de la xemenia de 50 metres que fa una mica de ... respecta, tot i que diu que està ben asegurada , per nosaltres son pocs ... fas metres encaixats sense asegurar, tot i que el millor tascó és un mateix ... per si caus ... dons quedarías encaixat ... vja !!!

Una ximeneia de 50 metres, un flanqueig de 6a molt maco i un llarg de diedre de 40 metres de V i dos llarguets de transició per arribar el cim ... la diversió està asegurada. NOmés ganes de disfrutar, pasar-ho bé i gaudir de Busa!!!

Una vegada al cim disfrutem del pla de Busa, una excusioneta d´una mica menys d´una hora que ens durà fins el cotxe ... tornarem ben segur !!!!

VIA "MANERAS DE VIVIR" (150 MTS, 6a) Serra de Busa

Aproximació: De Solsona dirección Berga, trenquem cap a Besora i tot seguit cap a Busa. Avans d´arribar al desviament a ma Esquerra cap al pla, nosaltres a la dreta, agafem la pista dirección sud, en forta baixada fins arribar a trobar una pista a la Esquerra  al costat d´una basa on deixem el cotxe. Aquí agafem la pista de la Esquerra i dirección el peu de via, uns 15 0 20 minuts.
Itinerari: L1/l2 Traçat en xemeneia, força estreta amb una dificultat máxima de V. El seguros justets, nosaltres portem un joc de fisurers i Friends mitjans per reforçar algún tram, tot i que és difícil col.locar-los. L3 Tram de flanqueig de 6a que és pot fer en AO ... força aeri però xulo. L4 Llarg de 40 metres en diedre obert  molt maco, avegades un pel trencat que s´ha de vigilar, ben equipat però que es pot protegir en ocasions. L5 Itinerari en diagonal de dificultat V que no cal badar. L6 Ultim llarg en diedre de V ... només dos bolts i després de sortir del diedre protegeixo amb dos Friends a mà Esquerra per sortir fins el final. Descens: dirección oesta anar a buscar la pista esfaltada que ens dura de retorn al cotxe en una mica menys d´una hora.
 Orientació: Sud Material: 14 cintes exprés i joc de fiurers i fiends mitjans o petits.