sábado, 13 de septiembre de 2008

VF ROC D´ESQUERS

" ...Corto pero intenso. Només son 5 metres de pont nepalí però tens darrera teu les vistes increíbles de Andorra la Vella al fons de la vall. Sens dubte el pas més maco de tota la via ferrata"

Via ferrata llarga, bonica i sobre tot maca per el seu entorn d´alta muntanya, que ens farà disfrutar desde l ´inici fins el seu final inclòs el camí de retorn.

Cap de setmana d´un mes de Juliol. (força calor). Ens hem instal.lat a Bellver de la Cerdanya i desde aquí tenim a tiro Andorra. El nostre propòsit és fer un parell de ferratilles durant el cap de setmana.
Aquesta vegade hem escollit la del "Roc d´Esquers". Creuem Andorra la Vella i direcció l ´embasament de Angolàsters. Aparquem al Km. 1 després d´una curva força tancada a la dreta.

Agafem els trastos i una vegada trapitjem la carretera i caminant direcció Andorra, a 50 metres trobem un camí a mà dreta amb un indicador de Via Ferrata, justament hem pasat un camp amb una plantació de fulla de tabac (curiós dons no estem acostumats a veure).

Ens endinsem en una mica de bosc i als 15 minuts ja hem arrivat a peu de via. Ens iniciem per una placa força llarga i molt ben equipada amb tendencia anar a la dreta.

La combinació de la pedra de granit i el color ver de la molsa d´aquesta part de la via és força curiosa i maca.

Contiuem robant metres a la muntanya i una vegada acabada la tirada de la placa comencem un seguit de resalts que anirem superant, tot flanquejant a la dreta. A mida que guanyem alçada guanyem també amb la espectacularitat de les vistes.

Arrivem a un sector molt "chulo", una placa tancada per la dreta per una paret i al devant unan petita cova que haurem de super-la per un petit desplom per la seva dreta amb la ajuda d´una super cadena al principi i després a la part final equipada amb esglaons. Tot aquest tram amb la bellesa del granit i els seus colors. És digne d´una parell de fotos. Clik !!

Ara toca fer unes quants resalts més i ens endinsem al bosc. Sortim i tot seguit un tram força aeri (mireu a la vostra esquena) i arrivarem al pas més maco de tota la via ferrata. Estem adalt d´una agulla i haurem de creuar un pont nepalí de 5 metres per asolir la paret vertical del devant, corto pero intenso, son 5 metres de pont nepalí però tens al darrera les vistes de Andorra la Vella al fons de la vall.

Fem uns petits flanquejos a la dreta i finalitzem la via ferrata. Guai !!!
Molta calor i quan anem a fer un glop a l´aigua ens donem compte que jà ens la hem acabada. Tocarà de patir dons ara ens queda tot el retorn i sense aigua ...

Acabem d´arrivar adalt del coll i comencem a descendre per un corriol molt bonic amb força color per la vegetació abundant. Creuem una petita tartera vigilant els nostre tormells i arrivem a la part de baix on creuem un rierol amb força aigua.

Qui s´atreveix !! Chip chap !! i un glop d´aigua. Arrivem a un petit prat i ja queda poquet per arrivar al cotxe.
Despres d´una miqueta més d´una hora ja hi som. Ara toca baixar a Andorra i ... entrem un Mc Donalds i el primer de tot es demanar-nos una Coca-Cola de les més grans dons portem una set increíble !!!
Fins la propera !!

FERRATA ROC D´ESQUERS(Andorra)

SITUACIÓ: Escaldes-Engordany (Andorra)

DIFICULTAT: Mitja DESNIVELL: 250 mts.

HORARI TOTAL: 3 hores 30 minuts.